هکر ها در قبال پاک نکرد اطلاعات iDevice ها متقاضی باج از اپل شدند

 | تاریخ ارسال: 1380/1/1 | 

یک گروه از هکرها که خودشان را خانواده تبهکار ترکی می نماند ادعا کردند که به 300 میلیون حساب کاربری اپل دست پیدا کرده ­اند. در صحبت با سایت "مادربورد"، هکر ها گفته ­اند که آنان در ارتباطی که با تیم امنیتی اپل داشته ­اند درخواست 75000 دلار پول در واحد بیت کوین و یا 100000 دلار کارت هدیه ­ی iTunes را دارند.

بنابر گزارشی، این تیم از هکرها تصاویری از صفحه مانیتور مبنی بر دسترسیشان بر اکانت­ ها به تیم امنیتی اپل ارائه نموده ­اند. هکرها همچنین یک فیلم از نحوه­ی چگونگی ورودشان به حساب­ های کاربری در یوتیوب به اشتراک گذاشته ­اند که گفته­ ها حاکی از آن است که حساب کاربری دزدیده شده در فیلم مربوط به یک خانم مسن می ­باشد.

اخبار حاکی از آن است که تیم امنیتی اپل از هکرها درخواست کرده تا فیلم مورد نظر از روی یوتیوب حذف گردد اما هکرها به این هشدار بی ­توجه بوده­اند. این شرکت اعلام نموده است که از این تیم به هیچ عنوان از بابت نفوذشان تقدیر نخواهد شد و این عمل نه تنها دارای پاداش نمی ­باشد بلکه این اسناد و مدارک ارسالی به مقامات بلند پایه برای بررسی­ های بیشتر ارسال خواهد گردید.

آن گونه که از نشریات و اخبار مشخص است این تیم از هکرها اعلام نموده است که در صورت رد درخواستشان توسط اپل تا 7 اپریل، تعدادی از حساب های کاربری iCloud  را به تنظیمات اولیه برخواهند گرداند و با دسترسی از راه دور اطلاعات دستگاه ­های کاربران را پاک خواهند نمود.

به گفته ­ی سایت "مادربورد" در این ادعا چندین تناقض وجود دارد. در یک مورد آنان ادعا نمودند که 559 میلیون حساب کاربری را مورد هدف قرار داده­اند نه 300 میلیون. همچنین استفاده از حساب ­های کاربری تقلبی و تصاویر ارسالی ساختگی نیز امر دشواری نبوده و ممکن است که این تیم در ارائه ­ی اسناد و شواهد به شرکت اپل مبالغه کرده باشند. البته احتمال دسترسی این تیم از هکرها به حاسب کاربری میلیون­ ها نفر از کاربران اپل نیز به هیچ عنوان تا کنون رد نشده است.

به احتمال زیاد برای جلوگیری از هرگونه مداخله ­ی غیر قانونی اپل تا 7 اپریل راهی خواهد یافت. عوض کردن رمز عبور و فعالسازی احراز هویت دو مرحله­ ای تا 7 اپریل می­ تواند راهکارهای پیشنهادی برای حفظ امنیت سایر کاربران باشد.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 6139 بار   |   دفعات چاپ: 762 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر