سیستم عامل اندروید اطلاعات موقعیت مکانی گوشی ها را ذخیره می کند

 | تاریخ ارسال: 1396/9/5 | 

گوشی­های اندروید حتی زمانی که تنظیمات مربوط به مکان یاب بسته باشد همچنان این اطلاعات را ذخیره می­کند. براساس گزارش مربوط به Quartz مشخص گردید که گوشی­های اندروید در تمامی حالات در حال ذخیره اطلاعات مکانی افراد و ارسال آنان به گوگل می­باشند. این غول جستجو به عمل نیز اعتراف کرده است. هرچند که این تحقیقات در پایان ماه نوامبر سال 2017 انجام گردید اما این ویژگی جمع آوری داده­های مکانی متوقف خواهد گردید.

براساس یافته­های Quartz، آنان متوجه عمل جمع آوری داده­ها شدند و این عمل از طریق آدرس آنتن­های سلولی انجام می­گیرد. در حقیقت اگر نگاهی به سیاست حفظ حریم خصوصی در صفحه گوگل کنیم، در زیر بخش مربوط به اطلاعات موقعیت مکانی، این عمل جمع آوری اطلاعات از طریق آنتن­ها ذکر گردیده است.

پاراگراف مربوط به سیاست حفظ حریم خصوصی Google برای داده های موقعیت مکانی به شرح زیر است:

"هنگام استفاده از سرویس های Google، ممکن است ما اطلاعات مربوط به موقعیت واقعی شما را جمع آوری و پردازش کنیم. ما از فن آوری های مختلف برای تعیین موقعیت مکانی، از جمله آدرس آی پی، GPS و دیگر سنسورها استفاده می­کنیم که برای مثال، Google این اطلاعات را از دستگاه های اطراف، دسترسی به wi-fi و آنتن­های سلولی به دست می­آورد". از آنجایی که این شرکت نیز به استفاده از به نقاط دسترسی WiFi متکی است، به این معنی است که حتی تلفن­های بدون سیم، اما متصل به  WiFi موقعیت مکانی خود را به گوگل ارسال می کنند.

گوگل به Quartz گفته است که در واقع از این داده­های موقعیت مکانی استفاده نمی کند یا آن را در سروهای شرکت ذخیره نمی کند  در حال حاضر، کاربران اندروید گزینه غیرفعال کردن این جنبه خاص جمع آوری داده های موقعیت مکانی که توسط Google استفاده می شوند را ندارند.

این گزارش همچنین پرسش هایی را مطرح می کند که چرا «شناسه سلولی» برای گوگل در ورود به مکان­ها در اولین بار مورد نیاز بوده و اشاره می کند که این امر می تواند برای ردیابی افراد در شعاع آنتن­ها باشد. این جمع آوری داده ها نیز نگران کننده است، زیرا در صورت هک یک گوشی هوشمند، مکان افراد ممکن است توسط اشخاص ثالث مورد استفاده قرار گیرد.

چیزی که بیشتر باعث نگرانی است این است که حتی آن دسته از گوشی هایی که به "تنظیمات پیش فرض کارخانه" بازنشانی شده اند و خدمات موقعیت مکانی برای برنامه های آنان غیرفعال شده است، "شناسه آنتن سلولی" را به Google فرستادند. گوگل می گوید این خصوصیت از پایان ماه نوامبر متوقف خواهد شد، این امر باعث سوالات زیادی در مورد حریم خصوصی کاربران در آندروید گردد. گوگل اغلب با انتقادهای شدید از عمل جمع آوری مقدار زیادی از داده های کاربران مواجه است و مشکلات مربوط به محل آنتن­های سلولی این موضوع را برجسته می کند.




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 12661 بار   |   دفعات چاپ: 756 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر