بدافزارهای موبایلی تاکنون همه مشاغل را تحت تاثیر قرار داده است

 | تاریخ ارسال: 1396/9/5 | 

تمامی کسب و کارهای اقتصادی  در یک سال گذشته، حداقل یکبار مورد حمله ی سایبری قرار گرفته اند. براین اساس اخیرا تحقیقی منتشر شد که پژوهشگران ، تهدید در حوزه موبایل را مورد بررسی قرار دادند. این گزارش با عنوان "تاثیر حمله سایبری موبایل بر کسب و کار" اولین مطالعه است که بررسی حجم و تاثیر حملات سایبری موبایل در محیط کسب و کار و بازرگانی پرداخته است. آنالیز مطالعات بر روی تهدیدات اندازه گیری شده انجام شده است. اطلاعات به دست آمده از تحقیقات نشان می دهد که شرکت های موبایل تحت حملات مداوم هستند و در سیستم عامل های ios و اندروید بر تمام مناطق و صنایع اثر می گذارند.  این تهدیدات به کاربران تلفن همراه اغلب پیچیده است  و در نهایت قادر به بخطر انداختن دستگاه است که دسترسی غیرمجاز به اطلاعات حساس شخصی و شرکت ها را ممکن می سازد.

یافته های کلیدی از گزارش امنیتی تلفن همراه عبارتند از:

هر شرکتی مورد نوعی از حمله موبایل قرارگرفت.

صنایع آسیب دیده، ارائه دهنده ی خدمات مالی و دولتی هستند.

حملات سایبری موبایل در فعالیت های اقتصادی در آمریکا رخ می دهد.

دستگاه های ios دارای نقص هستند و بی نقص نیستند اما اکثر حملات به سیستم عامل اندروید رخ می دهد.

اطلاعات در گزارش چاپ شده، از استقرار تیم بررسی موبایل ، در 850 سازمان از جولای 2016تا جولای2017جمع آوری شده است.  در این نمونه مطالعات،  نماینگان کمپانی های دارای تکنولوژی بابالاترین درصد(32%) از دستگاه های امن، پس از خدمات مالی (21%)، مثل بانک ها کارگزاری ها و شرکت های بیمه قرار داشتند. تولیدکنندگان که 15% از جامعه آماری را تشکیل می دادند؛ به همراه شرکت های مخابراتی (12%)، خرده فروشان(7%)، و سازمان های دولتی(5%)، باعث گردکردن نتایج آنالیز شدند.

خدمات مالی (29%)و دولت(26%)، با مخرب ترین حملات موبایل، فراتر از نسبت حضورشان در جامعه ی آماری مورد تهاجم واقع شدند. هردو حوزه، دارای پتانسیل ارزمندی برای حمله بودند؛ مانند مخازن بزرگ اطلاعات مالی و شخصی.  شرکت های دارای تکنولوژی هم به شدت به وسیله ی نرم افزارهای مخرب تحت تاثیر قرار داشتند. در این پزوهش نیز نتایجی در مورد حمله به دستگاه های دارای سیستم عامل ios به دست آمد. ios به طور کلی پلتفرم امن تری را درمقایسه با اندروید، نظر گرفته است. در نتیجه، کارمندان سازمان ها بهتر است از دستگاه های درای سیستم ios  به دلیل امنیت بالاتر استفاده کنند. بابررسی های موردی مشخص شد که iphone و ipad در برابر حملات مخرب در هرشرایطی ایمن نیستند. تمام بدافزارهایی که نمونه مورد بررسی این تحقیق بوده اند؛ خدمات مالی با درنظر گرفتن  داشتن40% از کل حملات، پیشرو بود. دستگاه های دولتی نیز با20%کل به شدت مورد هدف قرار گرفتند و پس از آن، شرکت های فناوری و تولیدکنندگان هرکدام با 9% از کل حملات.

آمریکا در این مورد بررسی نهفته ترین حملات را ثبت کرد. کشورهای آسیا و اقیانوسیه، با یک سوم کل،  با وجود حجم کمتر در جامعه آماری، محمل حملات موبایل قرار داشتند. این مورد را می توان به وسیله ی وجود چند مجموعه کمپین بدافزار که در جنوبی ترین نقاط آسیا در طول یکسال گذشته قرار داشتند؛ که شامل Hummingbad و CopyCat میشوند؛ توضیح داد.. مطالعه ای نیز روی حملات بدافزارها روی وسایل صنایع کلیدی انجام گرفته است. یعنی شمارنده های بیمه، اطلاعات سارقان، شبکه های آگهی ناهنجار و تروجان های دسترسی از راه دور تلفن همراه(mRATS) که در فرصت های آتی به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید




CAPTCHA
دفعات مشاهده: 13385 بار   |   دفعات چاپ: 785 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر