طبق گزارش ها، تولید جهانی هوندا به دلیل حمله سایبری موقتاً متوقف شده است.

 | تاریخ ارسال: 1399/3/26 | 

خودروسازان در حال حاضر در میان همه گیر Covid-۱۹ زمان سختی را پشت سر می گذارند، اما اوضاع برای هوندا بدتر شده است. این شرکت فاش کرد که "حمله سایبری" که در شبکه خود اتفاق افتاده است که مانع عملکرد آن در سراسر جهان شده است.
بنا بر گزارشات این حمله نتیجه ویروس خارجی بوده و توانایی کارمندان هوندا برای دسترسی به سیستم های رایانه ای را تحت تأثیر قرار داده است. طبق گفته این شرکت، تولید و بهره برداری در مناطق مختلف از جمله انگلیس، آمریکای شمالی، ایتالیا، ژاپن و ترکیه نیز به دلیل این حمله موقتاً متوقف شده است.
بخش خدمات و خدمات مشتری هوندا (که احتمالاً اکنون از خانه کار می کنند) برای پاسخگویی به سؤالات مشتری تلاش کرده اند. در واقع، حساب کاربری رسمی سرویس مشتریان توییتر، توییت زیر را برای توضیح مختصراً در خصوص اتفاق رخ داده قرار داده است:
"در حال حاضر خدمات مشتری هوندا و خدمات مالی هوندا مشکلات فنی را تجربه می کنند و در دسترس نیستند. ما در حال تلاش برای حل هرچه سریعتر مسئله هستیم. از شما عذرخواهی می کنیم و از صبر و درک شما متشکریم."
به نظر می رسد که هوندا امیدوار است که به زودی کار از سر گرفته شود اما زمان بندی دقیق احتمالاً به ماهیت این حمله بستگی دارد همچنبن تا چه حد در حال حاضر گسترش یافته است. گزارش ها حاکی از آن است که این ویروس می تواند نوعی باج افزار باشد، که مقابله با آن بسیار دشوار است. با این وجود، خبر خوب اینجاست که از زمان نگارش مهاجمان هیچگونه اطلاعات حساسی نشت نشده است.
همه سوابق کارمندان و مشتری همچنان ایمن هستند ، و اگر این حمله باج افزار باشد، احتمالاً قضیه همچنان به جلو حرکت خواهد کرد. مهاجمان Ransomware معمولاً فقط سیستمهای رایانه ای را قفل می کنند و در ازای باز کردن قفل آنها، سعی در اخذ پول از کاربران می کنند.
به نظر می رسد تحقیقات مربوط به خودروسازان همچنان ادامه دارد و هوندا به احتمال زیاد می خواهد صبر کند تا قبل از نتیجه گیری، نظر دهد.

کلیدواژه ها: Ransomware | Covid-19 | هوندا |



CAPTCHA
دفعات مشاهده: 9399 بار   |   دفعات چاپ: 542 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر